مرحله 1: تعریف و نوشتن اهداف شما برای تبلیعات و طرحهای رسانه ای

 

چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟ آیا طراحی شما به منظور:

 

کارشناسی روی همکاران شما، مطبوعات و جراید،یا ارباب رجوع و مشتریان شما می باشد؟

ایجاد حسن نیت برای مشتریان،تهیه کنندگان یا عموم مردم می باشد؟

جا انداختن و بالا بردن اعتبار مارک تجاری و تصاویر حرفه ای شرکت شماست؟

آگاه کردن و ایجاد یک درک خوب از شرکت و خدمات شماست؟

کمک کردن به شما برای معرفی یک سرویس یا محصول جدیدی به بازار است؟

فروش و راههای رسیدن به آن است؟

خنثی کردن فشار حاصل از تبلیفات منفی و یا بحران شرکت است؟

ممکن است متعجب شوید که چرا در ابتدای این مقاله که هدف آن چگونگی ایجاد و گسترش طرحهای تبلیغاتی می باشد این سئوالات از شما پرشیده می شود؟جواب ساده است .در حقیقت مهمترین چیز برای موفقیت در امور رسانه ای و تبلیغات تشخیص و تعریف هدف است.با ایجاد یک هدف شفاف در ذهن شما کار اصلی و بنیادی را برای تکمیل سایر مراحل این مقاله انجام داده اید.

 

مرحله 2: اهداف حود را برای رسیدن به هدف مرحله یک تعیین نمایید.بسیار مهم است که اهداف شما معین،قابل اندازه گیری،نتیجه بخش و زمان آن مشخص شده باشد.این اهداف باید در راستای اهداف حرفه ،فروش و بازاریابی شما نیز باشد.

 

مرحله 3 : مشخص کنید که چه کسانی مستمعین شما برای این طرح هستند.پیام کلیدی شما چه باید باشد؟

 

مرحله 4 : یک برنامه زمانی برای اجرای طرح روابط عمومی خود بنویسید.بین طرح روابط عمومی خود و امور فروش و بازاریابی هماهنگی برقرار کنید.

 

مرحله 5 : طرح حمله تبلیغاتی خود را مشخص کنید.از چه ابزار تبلیغاتی برای رساندن پیام خود به عموم استفاده می کنید؟مثلا ممکن است شامل موارد ذیل باشد:

 

مطبوعات و جراید

مقالات

کنفرانسهای خبری ،مصاحبه و ...

رادیو،تلویزیون یا مصاحبه های مطبوعاتی

سمینارها

مرحله 6 : نتیجه هرکدام از شیوه های روابط عمومی خود را بنویسید و بعد از انجام هر کدام ازاین شیوه ها نتایج را بررسی کنید.آیا به مقاصد و اهداف تعیین شده خود برای این شیوه رسیده اید؟آیا باید طرح اصلی را تغییر دهید؟اگر باید تغییر دهید چرا و چگونه